Compania Alimenco își are originea la Napoli, unde omul de afaceri Maurizio Staempfli a creat o tradiție în industria conservelor din roșii și legume. Ajunsă la cea de-a treia generație de antreprenori, compania este situată într-o zonă a țării care permite selecția celor mai bune produse locale din sudul Italiei.
Apropierea de portul maritim Napoli facilitează conexiunea directă cu alte porturi pentru transportul mărfurilor. Așa se face că brandurile Alimenco se regăsesc în mai mult de 25 de piețe internaționale, iar dezvoltarea companiei este susținută de alianțele cu partenerii din afara țării.
Maria Group a intrat în parteneriat cu Alimenco în urmă cu trei ani și distribuie pe piața din România brandurile – La Italiana și Amiko, atat în retail, cât și în HoReCa.
„Maria Group și Alimenco sunt două companii ce lucrează în sinergie pentru dezvoltarea unui grup alimentar puternic, având ca obiectiv recunoașterea în piețele din Italia și România, precum și la nivel internațional.”, anunță reprezentanții Maria Group.
Destinat sectorului HoReCa, brandul La Italiana – este deja distribuit la nivel național, cu precădere în orașele mari: București, Craiova, Constanța, Iași și Cluj. Producătorul urmărește să își extindă distribuția către Timișoara și Oradea, dar și către orașele mai mici din România. Pentru anul acesta, reprezentanții brandului estimează că vor distribui circa 75 de tiruri de conserve de roșii pe piata din România, în retail și în HoReCa.
Brandul Amiko – conserve de roșii decojite întregi, pastă de roșii concentrată și roșii decojite cuburi – se adresează sectorului Retail și este distribuit la nivel național în TT și în câteva dintre marile rețele comerciale: Mega Image, Cora, Supeco. Maria Group urmărește distribuirea acestor produse în toate lanțurile IKA și este deschis şi pentru iniţierea unor colaborări în zona brandurilor private ale retailerilor, garantând pentru constanța calității și livrarea volumelor la timp.
Reprezentantul companiei italiene, Maurizio Staempfli, speră ca produsele sale să fie remarcate de consumatorii români, care să aprecieze calitatea și gustul lor. Antreprenorul vrea să le ofere românilor care frecventează pizzeriile din București aceeași experiență pe care o au consumatorii italieni când vizitează o pizzerie italiană.
„Folosim în conservele noastre destinate sectorului HoReCa materie primă de cea mai bună calitate, exemplu fiind roşiile San Marzano DOP. Intenția noastră este să promovăm consumul de pizza autentică, făcută cu ingrediente autentice. Pare simplu, dar nu este. Poți să faci pizza în multe feluri, dar în mare măsură totul depinde de ingredientele pe care le folosești. Dacă folosești ingredientul potrivit, ești la jumătatea drumului. Apoi intervine know-how-ul – depinde cum coci acea pizza. Ne dorim ca produsele noastre să se vândă, dar suntem preocupați și de educarea pieței și a consumatorului.”, spune antreprenorul italian.
În demersul de a cuceri piața din România, producătorul a apelat la talentul și influența unuia dintre cei mai pregătiți chefi pe segmentul pregătirii pizza din România, Andrei Fâciu. Acesta este Pizza Master Instructor și conduce școala italiană de pizza Accademia Pizzaioli București.
Pe lângă activitatea de training pe care o desfășoară în cadrul Academiei, obiectivul lui Andrei este să promoveze pentru sectorul HoReCa românesc produse și ingrediente de calitate, autentic italiene și să educe piața în aceași direcție.
„De când am deschis la București prima școală de pizzaioli din România, scopul nostru a fost să educăm sectorul HoReCa, cu precădere zona de pizzerii. Ideea a dat roade, multe restaurante cu specific din București au apelat la cunoștințele noastre și ca urmare au ajuns să facă o treabă foarte bună.”, afirmă Andrei Fâciu, Pizza Master Instructor și proprietarul PizzaMania.
Chiar dacă businessul Alimenco se confruntă în prezent cu o creștere a costurilor la ambalaje, ca urmare a crizei sanitare declanșate de pandemie, Maurizio Staempfli consideră că această situație este una temporară și că va fi depășită.
„Costurile ridicate ale ambalajelor se reflectă asupra produsului final și clienții nu sunt deloc fericiți. Dar aceasta este o chestiune a momentului, iar eu cred că în următoarele 6-12 luni lucrurile vor intra în normalitate. Sper că pandemia nu va reveni în toamnă și că vom avea o previziune pe termen lung a businessului”.
Antreprenorul italian și-a exprimat încrederea că piața din România are în continuare potențial de creștere, iar parteneriatul cu Maria Group vizează extinderea distribuției produselor și pe piețele vecine – Bulgaria și Ungaria.
„Vrem să ajungem în cinci ani să ne extindem, folosind sinergia cu Alimenco. Ne propunem să ne extindem businessul către alte domenii ale industriei alimentare, cum ar fi zona de brânzeturi și mezeluri italienești.”, a declarat la rândul său, Ibrahim El Khalil, reprezentantul companiei Maria Group.
„Având ca referință calitatea produselor și specialităților alimentare italiene, prioritatea noastră în Maria Group este să implementăm aceleași standarde de calitate și produselor românești – mă refer aici la făinurile de înaltă calitate și la carnea de vită.”
Alimenco dispune de linii de producție alimentară pentru conserve de roșii, ulei și paste. Compania exportă în peste 25 de țări, dar principalele piețe de desfacere a produselor companiei sunt în Europa de Est, Asia de Sud-Est și Africa, precum și în Orientul Mijlociu și SUA.
Link articol: https://modernbuyer.ro/maria-group-si-alimenco-sinergie-pentru-dezvoltarea-unui-grup-alimentar-puternic/